EXTERNALITZAR LA SEGURETAT EN INFRAESTRUCTURES ESSENCIALS
Aena ha optat per externalitzar tasques de seguretat en els aeroports. Aeroports que no deixen de ser infraestructures essencials en tots els paísos del món.
La gestió dels serveis en moltes ocasions no acaba de tenir en compte que amb determinades qüestions, externalitzar, resulta més econòmic des d'un punt de vista de la gestió teòrica, però a la praxi està posant en risc qüestions essencials de determinats serveis que per la seva importància, no poden quedar subjectes al dret legítim de vaga que tenen la majoria de col.lectius de treballadors.
Cert és que quan funcionaritzes un determinat servei no està exempt de problemàtiques i negociacions sindicals, però també ho és, que des del punt de vista de la seguretat i prestació del servei essencial, resulta més garantista, al meu entendre, dotar d'un cos de Policia Aeroportuària, per exemple, la gestió de la seguretat de la infraestructura essencial, com bé té el port de Barcelona amb el seu cos de Policia Portuària, que no deixar aquest servei en mans d'un privat.
La colaboració, coordinació i complementarietat entre seguretat pública i privada ha d'existir en el model de seguretat català, però hi ha serveis en infraestructures essencials que han de dependre de cossos de funcionaris de policia o de militars per a garantir que episodis com els que estem patint aquest estiu als aeroports i que tant afecten a la ciutadania no es donin. Hi ha massa en joc i no és menor el perjudici econòmic, de reputació i desgast dels responsables polítics davant aquestes lamentables situacions que el ciutadà sempre tindrà en compte alhora de votar o no votar.
Cal revisar el model de seguretat de les infraestructures essencials del país per tal de garantir el seu funcionament davant de qualsevol contingència.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada