POLICIA I NOVA LLEI ELECTORAL CATALANA

La nova llei electoral catalana o el seu esborrany, segueix els tràmits parlamentaris. No he tingut l'oportunitat de poder llegir l'esborrany, però no em puc estar, si encara estem a temps, de plantejar la situació en la que ens trobem els afectats per l'article 52 "Se prohíbe a todo miembro en activo de las Fuerzas Armadas o de los Cuerpos y Fuerzas de Seguridad del Estado, de las Policías de las Comunidades Autónomas o Municipales, a los Jueces, Magistrados y Fiscales en activo y a los miembros de las Juntas Electorales, difundir propaganda electoral o llevar a cabo otras actividades de campaña electoral.", de la vigent llei orgànica 5/1985 de règim electoral general, a banda d'altres qüestions de la mateixa llei, tractats en altres articulats concretament article 6 i 7 "Artículo 6 punto 1. Son elegibles los españoles mayores de edad que, poseyendo la cualidad de elector, no se encuentren incursos en alguna de las siguientes causas de inelegibilidad:
a) Los miembros de la Familia Real Española incluidos en el Registro Civil que regula el Real Decreto 2917/1981, de 27 de noviembre, así como sus cónyuges.
b) Los Presidentes del Tribunal Constitucional, del Tribunal Supremo, del Consejo de Estado, del Tribunal de Cuentas y del Consejo a que hace referencia el artículo 131.2 de la Constitución.
c) Los Magistrados del Tribunal Constitucional, los Vocales del Consejo General del Poder Judicial, los Consejeros Permanentes del Consejo de Estado y los Consejeros del Tribunal de Cuentas.
d) El Defensor del Pueblo y sus Adjuntos.
e) El Fiscal General del Estado.
f) Los Subsecretarios, Secretarios generales, Directores generales de los Departamentos Ministeriales y los equiparados a ellos; en particular, los Directores de los Departamentos del Gabinete de la Presidencia del Gobierno y los Directores de los Gabinetes de los Ministros y de los Secretarios de Estado.
g) Los Jefes de Misión acreditados, con carácter de residentes, ante un Estado extranjero u organismo internacional.
h) Los Magistrados, Jueces y Fiscales que se hallen en situación de activo.
i) Los militares profesionales y de complemento y miembros de las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad y Policía, en activo. etc." com són les causes d'inelegibilitat que la mateixa llei determina i tot lligat a la incongruència de que si per ser president del Tribunal Constitucional, la militància política de qui la ostenta, no és rellevant, llavors la nova llei electoral catalana s'hauria de plantejar resoldre les incongruències que en en ple segle XXI presenta la vigent llei orgànica 5/1985 de règim electoral general.

Fora important que, si més no a Catalunya amb la nova llei electoral, aquells que coadjuvem la militància en un partit polític perquè som demòcrates per sobre de tot i ciutadans abans que res, poguessin desenvolupar amb normalitat les seves funcions professionals i també dins de les seves respectives formacions polítiques amb els mateixos drets que qualsevol altre militant del partit.

Pel que fa a les causes d'inelegibilitat, no té cap sentit que persones que tenen una professió hagin de renunciar a la mateixa voluntàriament durant un temps "Artículo 7 punto 3. Los Magistrados, Jueces y Fiscales, así como los militares profesionales y de complemento y miembros de las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad y Policías, en activo, que deseen presentarse a las elecciones, deberán solicitar el pase a la situación administrativa que corresponda.", amb el que això significa per exemple, deixar de cobrar la nòmina durant tot el procés electoral, per poder tenir la condició d'elegibles mentre aquest sacrifici no se li demana a ningú altre ciutadà.

Les professions totes tenen els seus codis deontològics per garantir el correcte comportament dels professionals de cada sector i els seus règims disciplinaris per poder abordar situacions de vulnerabilitat de drets de ciutadans o vulneració dels mateixos, a banda de mecanismes penals existents que han de garantir la persecució dels possibles delictes que es puguin produir.

En definitiva, considero que avui dia, ja avançat el segle XXI, no té cap sentit restringir els drets de les persones per raó de la seva professió i avui dia la llei 5/1985 de règim electoral general, al meu entendre, ho fa.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA GRAN COMENTADA FOTO DEL PERFIL INSTAGRAM DE MOSSOS

HABEMUS DIRECTOR GENERAL DE COORDINACIÓ DE POLICIES LOCALS DE CATALUNYA

LA PRESÈNCIA DE DONES EN ELS COSSOS DE POLICIA LOCAL A CATALUNYA